Szőlő a látáshoz, A szőlő erős gyógyító hatással bír, és fogyni is segít | Hello Tesco


Astaxanthin, a szem egészségéért!

Egészség Dia A szem egészségéhez és az éles látáshoz elengedhetetlen, hogy megfelelő tápanyagokkal lásd el, amihez olyan ételeket kell fogyasztanod, melyekben nagyobb mennyiségű A- C- és E-vitamin, valamint omega-3 zsírsavak, cink, béka-karotin, illetve lutein található. Közismert, hogy a szem számára kiváló táplálék a sárgarépa, de ugyanígy igaz ez a tojássárgájára, a zöld leveles zöldségekre vagy az olyan gyümölcsökre, mint például az áfonya vagy a kék szőlő.

szőlő a látáshoz

Dia Talán furcsán hangzik, ugyanakkor nagyon is logikus, hogy szervezeted dehidratáltsága szinte elsőként okoz kellemetlen szemtüneteket, kiszáradást és gyulladást, ami akár látásromláshoz is vezethet. Nagyon fontos ezért, hogy a szemed miatt is gondoskodj a napi legalább két, két és fél liter folyadék beviteléről. Dia A szem tornáztatása és edzése is nagyon fontos, különösképp, ha irodai, számítógépes munkát végzel.

szőlő a látáshoz

Érdemes minden reggel, illetve este elvégezni szőlő a látáshoz következő gyakorlatokat, de minél többször teszed meg a nap folyamán is, annál jobb. Dörzsöld össze a tenyereidet, majd a meleg kezedet tedd rá a szemeidre, maradj így pár másodpercig, majd ismételd meg néhányszor. Nézz lefelé a szemeddel, majd balra, onnan pedig felfelé, ívesen vidd át a tekinteted jobbra.

szőlő a látáshoz

Érdemes a halántékodat is gyakran megmasszíroznod, ha pedig úgy érzed, túlságosan fáradt a szemed, legalább három percre hunyd le. Dia A különféle környezeti hatások és életmódbeli szokások sokat árthatnak a szemnek, a fluoreszkáló fényeket például mindenképpen próbáld meg elkerülni, az uszodában használj úszószemüveget, sohase olvass sötétben vagy szőlő a látáshoz, és tilos dörzsölnöd a szemed. Dia A szem egészsége szempontjából az egyik legfontosabb tényezőt jelenti a nyolc óra alvás, mely biztosítja a tiszta és éles látást, valamint regenerálja a szemet a napi ártalmak után.

szőlő a látáshoz

A nap közben beiktatott pihenés szintén fontos, ha például számítógéppel dolgozol, jó, ha minden 50 percet 10 perces szünet követ. Dia Az egyik orvosi berendezések szemész számára dolog a szem egészségének tekintetében a dohányzás, számos kutatás bizonyította például, hogy elősegíti a makula, vagyis a szem éles látásért felelős részének megbetegedését és károsodását, mely időskori makula-degenerációhoz, rosszabb esetben pedig vaksághoz is vezethet.

Lutein fontossága A lutein nevű pigment a retina egyik rétegében fordul elő nagy koncentrációban, ahol a pigmenttel teli sejtek elősegítik a védelmet a túlzott fény ellen. A megalapozott tudományos kutatások kimutatták, hogy a lutein táplálékkiegészítőként való bevitele elősegíti ezt a folyamatot, természetes módon javítva a látást. A lutein természetes módon előfordul a gyümölcsökben és zöldségekben, mint például a spenótban, a kelkáposztában és a mángoldban. Ezeket érdemes beépíteni a mindennapi étrendünkbe: répa, kelkáposzta, spenót és a vadkáposzták A-vitamin és lutein ; máj A-vitaminideértve a tőkehalmájolajat; mángold, cukkini és kelbimbó lutein ; édesburgonya és vaj A-vitamin. Szemtorna a látás javításáért A minden nap elvégzett pár perces szemtorna csodákra képes.

Szemed egészsége érdekében is érdemes ezért mielőbb letenni a cigarettát.