Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.


Közlekedési cégek

Alföld–Fiumei Vasúttársaság

  • 1869. Szeged–Szabadka–Zombor, 1870. Szeged-Békéscsaba vasútvonal átadása, stb.
  • 1884. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Alföldi Első Gazdasági Vasút (AEGV)

  • 1894. Mezőkovácsháza és Kupapuszta, 1899. Mezőkovácsháza-Békéscsaba, 1903. Békéscsaba-Békés kisvasúti vonalak átadása, stb.
  • 1945-ben államosították, átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

osztrák Államvasút-Társaság (ÁVT)

  • 1854. megvásárolja a Délkeleti Államvasút-at
  • Mind Ausztriában, mind Magyarországon (pl. 1856. Győr-Komárom) üzemeltetett vasútvonalakat
  • 1891. a MÁV átveszi Magyarországi vonalait, az austriai rész 1909-ben kerül államosításra
  • Forrás: Wikipedia

Bodrogközi Gazdasági Vasút

  • 1913. Cigánd- Királyhelmec kisvasúti vonal átadása, később meghosszabbítva Sárospatakig, stb.
  • 1927. összekapcsolás a hegyközi vonallal (Fűzérkomlós-Sátoraljaújhely)
  • 1930. összekapcsolás a Nyírvidéki Kisvasút vonalaival
  • 1949-ben államosították, átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Budai Hegypálya Rt.

  • 1870-tól üzemelteti a Siklót
  • 1932. átveszi a BSZKRT
  • Forrás: Wikipedia

Budapest Székesfővárosi Közlekedési Részvénytársaság (BSzKRt)

Budapesti Egyesített Városi Vasutak (BEVV)

  • 1918. átveszi az összes fővárosi villamosvonalat, a margitszigeti lóvasútat és a kisföldalattit a magáncégektől: BKVT, BURV, BVVV, FJFVV, ML
  • 1921-ig idekerülnek a BHÉV vonalai is átmenetileg
  • 1923. jogutód: BSZKRT
  • Forrás: Wikipedia

Budapesti Helyi Érdekű Vasút Rt. (BHÉV)

  • 1889-ben alakult meg a BKVT leányvállalataként
  • Gödöllői, csömöri HÉV üzemeltetése (építés: 1888-1911)
  • Ráckevei HÉV üzemeltetése (átadás: 1887., 1892.)
  • Szentendrei HÉV üzemeltetése (átadás: 1888.)
  • 1908. BVKV átvétele (újpesti vonal)
  • Csepel-Pesterzsébet HÉV üzemeltetése (átadás: 1912.)
  • Rákosszentmihályi, Rákospalotai HÉV üzemeltetése (átadás: 1911, 1913.)
  • 1917. BBVV átvétele (nagytétényi, törökbálinti vonal)
  • 1918-1921 átmenetileg beolvad a BEVV-be
  • 1932. beolvad a BSzKRt-be
  • Forrás: bkv.hu, Wikipedia

Budapesti Helyi Érdekű Vasút 2. (BHÉV)

  • 1958. átveszi a HÉV-vonalak üzemeltetését a MÁV-tól
  • 1968. beolvad a BKV-ba
  • Forrás: Wikipedia

Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV)

  • 1968-ban alakult több vállalat összevonásával: Fővárosi Villamosvasút, Fővárosi Autóbuszüzem, Fővárosi Kishajózási Vállalat, Budapesti Helyi Érdekű Vasút stb
  • Így újra egységes írányítás alá került a fővárosi tömegközlekedés
  • 1973-ban átveszi az M2-es metró üzemeltetését
  • 1986. újraindítja a Budavári Siklót
  • 2012. Budapest Közlekedési Központ írányítása alá került
  • 2016. a HÉV üzemeltetése átkerült a MÁV-HÉV Zrt-hez
  • Forrás: bkv.hu

Budapesti Közúti Vaspálya Társaság (BKVT)

  • 1878. a lóvasúti vonalakat üzemeltető Pesti Közúti Vaspálya Társaság (1866. Újpest) és a Budai Közúti Vaspálya Társaság (1868. Zugliget, 1869. Óbuda) egyesülésével jött létre
  • Monopóliuma volt lóvasutak építésére, de ezeket fokozatosan villamosították
  • Sorra építi ki a villamosvonalait, amelyek 1910-től páratlan számmal voltak jelölve, villamosai barna színűek
  • 1889-ben megalakul leányvállalataként a BHÉV Rt leányvállalataként
  • 1918. beolvad a BEVV-be
  • Forrás: bkv.hu, Wipedia

Budapesti Villamos Városi Vasút (BVVV)

  • 1888-ban alakult (eredeti név: Budapesti Városi Vasut)
  • 1889. megépítik az első villamosvonalat Budapesten
  • Sorra építi ki további vonalait, amelyek 1910-től páros számmal voltak jelölve, villamosai sárga színűek
  • 1918. beolvad a BEVV-be
  • Forrás: bkv.hu, Wipedia

Budapestvidéki Villamos Közúti Vasút (BVKV)

  • 1895-ben alakult
  • 1898. Újpest-Megyeri vonal
  • 1908. a BHÉV átveszi a vonalait
  • Forrás: Wikipedia, bkv.hu

Budapest-Budafok Helyi Érdekű Villamos Vasút (BBVV)

  • 1899/1909. Szt. Gellért tér- Budafok-Háros vá.-/Nagytétény HÉV
  • 1914. Szt. Gellért tér-Budaörs-Törökbálint HÉV
  • 1917. a BHÉV tulajdonába került
  • Forrás: Wikipedia, bkv.hu

Budapest-Esztergom-Füzitői HÉV

  • 1891. Budapest-Almásfüzítő, 1895. Budapest-Esztergom vonal átadása
  • 1931. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Budapest-Szentlőrinci Hely Érdekű Vasút Rt. (BLVV)

  • 1887-ben indította el az Üllői úti vám (mai Nagyvárad tér) és a Budapest-Szentlőrinci Téglagyár közötti vonalát
  • 1913-tól villamosvonal a BVVV kezelésében
  • Forrás: Wikipedia

Budapest-Újpest-Rákospalotai Villamosvasút Rt. (BURV)

  • 1896-tól üzemelettek villamosvonalakat Újpestre (Megyer, Rákospalota)
  • Üzemeltettek hosszú körjáratokat is, részben más cégek vonalait használva
  • Vonalait betűkkel jelezték
  • 1918. beolvad a BEVV-be
  • Forrás: Wikipedia, bkv.hu

Déli Vasút

  • Ausztriában és Magyarországon is üzemeltetett vasutakat
  • 1860. Komárom-Székesfehérvár, 1861. Buda-Székesfehérvár-Nagykanizsa, 1865. Sopron-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal átadása, stb.
  • 1932. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

cs.kir. Délkeleti Államvasút

Duna-Drávai Vasút

  • 1872. Dombóvár - Zákány, 1873. Dombóvár - Bátaszék vasútvonal átadása, stb.
  • 1884. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Ferenc József Földalatti Villamos Vasút Rt. (FJFVV)

  • 1896-ban átadott kisföldalatti üzemeltetője
  • Budapesti Villamos Városi Vasút és Budapesti Közúti Vaspálya Társaság közös vállalkozása
  • 1918. beolvad a BEVV-be
  • Forrás: Wikipedia, bkv.hu

Fővárosi Villamosvasút (FVV)

  • 1949. átveszi a villamosvonalak, a fogaskerekű és a kisföldalatti üzemeltetését a BSZKRT-tól
  • Üzemelteti az akkoriban kiépülő trolibuszhálózatot
  • 1968. beolvad a BKV-ba
  • Forrás: Wikipedia

Internationale Gesellschaft für Bergbahnen

  • 1874-tól üzemelteti a Fogaskerekűt
  • 1926. átveszi a BSZKRT
  • Forrás: Wikipedia

Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (GySEV)

  • Magyarszágon (Dunántúl) és Ausztriában is üzemeltet jelenleg vasútvonalakat, valamint a Széchenyi Múzeumvasutat
  • 2000 után több vonal üzemeltetését átvette a MÁV-tól
  • 1876. Győr-Sopron vasútvonal átadása
  • Forrás: Wikipedia

Kecskeméti Gazdasági Vasút

  • 1928. Kecskemét–Kiskunmajsa kisvasúti vonal átadása, stb.
  • 1949-ben államosították, átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Magyar Államvasutak (MÁV)

Magyar Északi Vasút

  • 1867. Pest-Hatvan, 1868. Hatvan-Salgótarján vasútvonal átadása
  • 1868. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Magyar Északkeleti Vasúttársaság

  • 1871. Szerencs–Sátoraljaújhely, Debrecen-Nyírábrány-Szatmárnémeti vasútvonal átadása, stb.
  • 1890. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Magyar Keleti Vasúttársaság

  • 1870. Nagyvárad–Kolozsvár, 1871. Gyulafehérvár–Kocsárd–Marosvásárhely vasútvonal átadása
  • 1876. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Magyar Középponti Vasút (MKpV)

  • 1846. Pest-Vác, 1847. Pest-Szolnok vasútvonal átadása
  • 1850. megvásárolja a Délkeleti Államvasút
  • Forrás: Wikipedia

Magyar Nyugati Vasúttársaság

  • 1871. Győr-Celldömölk-Szombathely, 1872. Celldömölk–Veszprém–Székesfehérvár vasútvonal átadása, stb.
  • 1889. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Margitszigeti Lóvasút (ML)

  • 1869. Megnyílik a vonal
  • 1918. beolvad a BEVV-be
  • Forrás: Wikipedia, bkv.hu

MÁV Budapesti Elővárosi Vasút

  • 1952. átveszi a HÉV-vonalak üzemeltetését
  • 1958. HÉV-vonalak üzemeltetése átkerül a BHÉV-hez
  • Forrás: Wikipedia

MÁV-HÉV Zrt

  • 2016. átveszi a BKV-tól a HÉV-vonalak üzemeltetését
  • MÁV Csoport teljes jogú leányvállala
  • Forrás: .mav-hev.hu

Metró Budapesti Földalatti Vasút

  • 1950-ben alakult a Földalatti Vasút Vállalat a metróépitkezések írányítására
  • 1970 és 1972 kozött az M2 metró elkészült szakaszait üzemeltette a cég
  • 1973-ban az üzemeltetést átveszi a BKV
  • Forrás: mult-kor.hu

Nyíregyházavidéki kisvasutak Részvénytársaság

  • 1905. Nyíregyháza- Dombrád kisvasúti vonal átadása, stb.
  • 1930. összekapcsolás a Bodrogközi Gazdasági Vasút vonalaival
  • 1948-ban államosították, átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Pusztaszentmihályi Közúti Vasút Rt.

  • 1893-1913: keskeny nyomtávolságú lóvasút:József főherceg BHÉV-megálló - Paulus (ma Pálffy) tér
  • Forrás: Wikipedia

Szegedi Gazdasági Vasút

  • 1927. Szeged- Puszamérges / Ásotthalom kisvasúti vonal átadásao, stb.
  • 1949-ben államosították, átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

Tiszavidéki Vasut

  • 1858. Püspökladány–Nagyvárad, Szajol–Békéscsaba–Lőkösháza-Arad, 1859. Debrecen-Nyíregyháza-Miskol vasútvonal átadása, stb.
  • 1880. átveszi a MÁV
  • Forrás: Wikipedia

történelem
Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: