Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.

Egyéb vasúti járművek
Vágánygépkocsi. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park

Vágánygépkocsi

  • Gyártó: Warszava / MÁV Északi Járműjavító
  • Gyártásban: 1967–1969
  • Hossz: 2750 mm
  • Tömeg: 2.8 t
  • Max. sebesség: 60 km/h
  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
Kétéltű traktor. Kép: Sör és Sín, 2014.03.22.

Kétéltű traktor

  • Gyártó: MTZ TRAC (?)
  • Gyártásban: 1982-től
  • Hossz: 6480 mm
  • Tömeg: 4.7/6.2 t
  • Vontatható súly: 300/500t
  • Vontatási sebesség: 5 km/h
  • Forrás: mtz-trac.hu
  • Kép: Sör és Sín, 2014.03.22.
Villamos fűtőgép. Kép: Sör és Sín, 2013.11.24., Déli pu.

Kísérleti sínbusz

A pusztaszabolcsi kocsijavítóban egy 200-as szériából származó Ikarus távolsági buszt át is építettek sínjáróvá, azonban a két merev tengely közötti nagy távolság az ívekben való közlekedést problémássá tette, valamint egyéb műszaki aggályok is felmerültek. Az autóbusz visszaalakítása óta Szentes környékén közlekedik, helyközi autóbuszként.

Forrás: Wikipedia
Kép: iho.hu

Villamos fűtőgép. Kép: Sör és Sín, 2013.11.24., Déli pu.

Páncélvonat

A páncélvonatok feladata elsősorban a felderítés, a pályarombolás vagy helyreállítás volt, másodsorban pedig a harcoló gyalogság vagy lovasság támogatása. Használt ilyen harceszközöket a Monarchia és a Tanácsköztársaság hadserege is.

Forrás: napitortenelmiforras.blog.hu
Kép: napitortenelmiforras.blog.hu

Villamos fűtőgép. Kép: Sör és Sín, 2013.11.24., Déli pu.

Villamos fűtőgép

A villamos fűtőgép olyan szerkezet, amivel az állomáson várakozó kocsikat az indulás előtt felfűtik. Ehhez normális esetben a mozdony kellene, mert ott van a fűtőgenerátor, de sokszor csak röviddel az indítás előtt kapcsolják rá a szerelvényre. Forgalomból kivont, félreállított villanymozdonyokat szoktak ilyen célra használni.

Kép: Sör és Sín, 2013.11.24., Déli pu.

Hajtány. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park

Hajtány

A hajtány (drezina, egyes tájegységeken nyiknyik) kézi erővel működtetett vasúti jármű. Elsősorban pályafentartás emberei és a vasúti orvosok használták. Vízszintes vonalon a hajtányok 15-20 km sebességgel is hajthatók. Manapság üzemi célokra már nem, viszont szabaidős tevékenység keretében, szórakozásból müködtetnek hajtányokat.

  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
  • Munkagépek
    Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
    • Vasúti munkagép. Kép: Sör és Sín, 2013.09.01., Vasúttörténeti Park
      Büfék
      Kép: Sör és Sín, iho.hu
      • Az egykori Wagon Cafe a városligetben. Kép: Sör és Sín

        Városliget

      • Vagon Restaurant a Déli pályaudvarnál. Kép: Sör és Sín

        Déli pu.

      • Büfé a Vasúttörténeti Parkban. Kép: Sör és Sín

        Vasúttörténeti Park

      • Büfé a csepeli HÉV-végállomásnál. Kép: iho.hu

        Csepel


        nosztalgia jámű történelem
        Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: