Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.

Fogaskerekű vasutak
Fogaskerekű, Budapest. Kép: Sör és Sín,  2013.06.12., Orgonás

Fogaskerekű, Budapest

  • Gyártó: Simmering-Graz-Pauker, Ausztria
  • Beszerzés éve: 1973.
  • Hossz ütközők nélkül: 15000 mm
  • Járműtömegeüresen: 26735 kg
  • Összes férőhely: 150 fő
  • Motorok teljesítménye: 2X220 KW
  • Forrás: BKV
  • Kép: Sör és Sín, 2013.06.12., Orgonás
Salgótarjáni fogaskerekű. Kép: nosza.info

Salgótarjáni fogaskerekű

  • Közlekedett: 1881-1956
  • Útvonal: Vasgyár–Salgóbánya–Szénrakodó
  • Pálya: keskeny nyomközű, gőzvontatású
  • Főleg teherszállítás, de volt utasforgalom is
  • Szintkülönbség: 255 méter
  • Hossza: 5830 méter
  • Sebesség:  8-12 km/h
  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: nosza.info
Ózdi fogaskerekű. Kép: vonatka.hu

Ózdi fogaskerekű

  • Ózdi Vamű iparvasútja volt (1906?-1989?)
  • gőz és dízel vontatással
  • Kép: vonatka.hu
Jungfrau fogaskerekű . Kép: Sör és Sín, 2015.07.31.

Jungfrau fogaskerekű

  • Megnyitás: 1912.
  • Alsó állomás: Kleine Scheidegg 2061 m
  • Felső állomás: Jungfraujoch 3454 m
  • Hossza: 9.34 km, ebből 7 km alagútban
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség: kb. 1400 m
  • Max. emelkedés: 250 ‰
  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: Sör és Sín, 2015.07.31.
Jenbach, Achenseebahn .Kép: wikiwand.com

Jenbach, Achenseebahn

  • Napjainkban is gőzüzemű
  • Megnyitás: 1889.
  • Alsó állomás: Jenbach- 530 m
  • Felső állomás: Seespitz -931 m 
  • A pálya teljes hossza: 6.8 km
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség max.: 440 m
  • Max. emelkedés: 16 %
  • Forrás: Indóház Online
  • Kép: wikiwand.com
Csorbatói fogaskerekű. Kép:Wikipédia

Csorbatói fogaskerekű

  • Megnyitás: 1896-ban (1934-ben bezárt)
  • Újraindítás 1970-ben
  • Alsó állomás: Csorba- 895 m
  • Felső állomás: Csorbató -1325 m 
  • A pálya teljes hossza: 4753 m
  • Nyomtávolság: 1000 mm
  • Szintkülönbség max.: 455 m
  • Max. emelkedés: 15 %
  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: Wikipédia
Ganz fogaskerekű. Kép: Wikipedia

Ganz fogaskerekű

  • Gyártó: Ganz
  • Forgalomban: 1929-1973
  • Teljesítmény: 2X140 LE
  • Sebesség: 12 km/h
  • Férőhely: 64 ülőhely
  • 40-es pályaszámú pótkocsit a BKV nosztalgia célokból megőrizte. A vontatási feszültség és padlómagasság különbsége miatt azonban nem közlekednek.
  • Forrás: Wikipedia
  • Kép: Wikipedia
2 (50) psz. nosztalgia fogaskerekű pótkocsi. Kép: BKV

2 (50) psz. nosztalgia pótkocsi

  • Gyártó: Winterthur, Svájc
  • Gyártás: 1874.
  • Forgalomban: 1973-ig
  • Helyreállítás, felújítás: 1999
  • Szolgálati tömeg: 9960 kg
  • Befogadóképesség: max. 72 fő
  • Forrás: BKV
  • Kép: BKV

  • jármű nosztalgia kulfold történelem budapest
    Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: