Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.

Híres vasutak

Bakonyvasút

  • Győr–Veszprém-vasútvonal
  • Az ország legmeredekebb vasútvonala, 20 ezrelékes emelkedők is találhatóak rajta
  • Cuha-völgyi szakasza az ország egyik turisztikai célpontja
  • Műszakilag egyedülálló az országban a Porva-Csesznek és Vinye közti szakasz, ahol három alagúton és két völgyhídon át halad
  • A vasútvonalat be akarták zárni, Zirc és Veszprém között a személyszállítás 2009. december 13-tól 2010. július 4-ig szünetelt is.
  • 2011-ben műemlékké nyilvánították a Veszprém-Bakonyszentlászló közötti bakonyi vasútvonalat
  • Forrás: Wikipedia
Cuha-völgy. Kép: Sör és Sín, 2016.06.25.
Cuha-völgy. Kép: Sör és Sín, 2016.06.25.
Cuha-völgy. Kép: Sör és Sín, 2016.06.25.
Cuha-völgy. Kép: Sör és Sín, 2016.06.25.

Orient expressz

  • Nyugat-Európát Kelet-Európával összekötő vasútvonalakon közlekedő luxusvonat volt
  • 1889-től valósul meg a közvetlen összeköttetés: Párizs–Bécs–Budapest–Belgrád–Niš–Szófia–Konstantinápoly, menetidő: 67 óra 35 perc
  • 1929-ben Isztambul előtt mintegy száz kilométerrel a magas hóban elakadt a luxusvonat. A nagy hideg miatt a tüzelőanyag gyorsan elfogyott, az élelmiszer is fogytán volt. A közeli falvakban sikerült élelmiszert és fűtőanyagot beszerezni. Az expressz a hó fogságából tizenegy nap múlva szabadult.
  • 1914 és 1924, valamint 1951 és 1955 között nem az eredeti útvonalán közlekedett.
  • A második világháború utáni Orient expressz elvesztette luxusvonat jellegét, másodosztályú kocsik is közlekedtek benne.
  • A 20. század utolsó évtizedeiben Párizstól Bukarestig, majd később Budapestig közlekedett. 2001-től Párizs-Bécs, 2007-2009: Strasbourg-Bécs
  • 2009-ben megszűnt állandó menetrend szerint közlekedni, de nosztalgiajáratként továbbra is közlekedik a London-Velence, ill. Párizs-Isztambul útvonalon. Budapesten is megáll
  • Forrás: Wikipedia
Vasúttörténeti Park, 2013.09.01., Sör és Sín
Vasúttörténeti Park Sör és Sín, 2013.09.01.
Vasúttörténeti Park, 2013.09.01., Sör és Sín
Vasúttörténeti Park Sör és Sín, 2013.09.01.

Transzszibériai vasútvonal

  • Moszkva-Vlagyivosztok, a Föld leghosszabb vasútvonala
  • 9228 km, menetidő: 148 óra, széles nyomtávú (1520 mm), kétvágányú, teljes hosszán villamosított
  • 8 időzónát és 16 nagy folyót keresztez. A vasútvonal mentén 87 város található
  • 1891-ben kezdődött az építkezés. vasútvonalat hivatalosan 1903. július 13-án adták át a forgalomnak, aklor még 16 napig tartott az út. 1905-ig szerelvényeket a Bajkál-tavon még vasúti komp segítségével juttatták át.
  • Hivatalosan nincs olyan, hogy"transzszibériai expressz", két vonat közlekedik felváltva, az egyik kicsit lassabb.
  • Elsőosztályon kétszemélyes, másodosztályon négyszemélyes hálófülkék vannak, a harmadosztály termes hálókocsi. Tilos a dohányzás és alkoholfogyasztás.
  • RZD weblapján a vonatjegyet az utazás előtt 60 nappal lehet csak megvásárolni. A jegyárak naponta változnak, több tényező is hatással van az árszintre. Ugyanúgy, mint a repülőjegyeknél, az utolsó egy-két hétben nagyon megdrágulnak.
  • Forrás: Wikipedia, alexkaland.hu
Transzszibériai vasútvonal térképe. Forrás: vezess.hu
Vasútvonal térképe. Forrás: vezess.hu
Transzszibériai vasút- gőzmozdony. Forrás: planetrail.co.uk
Forrás: planetrail.co.uk

Bernina-vasút

  • A svájci St. Moritz üdülővárost köti össze a Bernina-hágón keresztül az olaszországi Tiranóval
  • Egyvágányú, 1000 mm-es nyomtávolságú, 1000 volttal villamosított
  • 60km hosszú, az Alpok legmagasabban fekvő adhéziós vasúti pályája, és 7%-ot is elérő meredekségével az egyik legmeredekebb adhéziós vasút a világon
  • 2008 óta az UNESCO Világörökség része.
  • Forrás: Wikipedia
Bernina-expressz. Forrás: gretta.blog.hu
Bernina-expressz. Forrás: gretta.blog.hu

Qinghai Tibet

  • Xining-Lhasza
  • A vonal a világon a legmagasabb és ilyen magasságban a leghosszabb. A legmagasabb pályaudvara a vonalnak Tang gu-la állomás, amely 5068 m magasan épült, a vasútvonal legmagasabb pontja a tengerszint fölött 5072 méteren, a Tagula-hágó.
  • Hossz: 1956 km, nyomtáv: 1435 mm
  • A vonal egy szakaszán a nagy magasság miatt oxigénnel dúsítják a vonat levegőjét. Máshol mesteségesen hűtik a talajt a vonal alatt a felolvadás ellen.
  • Az épitkezés 1956 és 2006 között
  • Pekingbő a vonat negyvenhét óra alatt érkezik meg Lhászába.
  • Egy vonat tizenhat kocsiból áll, harmadosztályú ülőhelyes, másodosztályú háló-, első osztályú háló-, étkező- és generátor-poggyász-kocsikból.
  • Forrás: Wikipedia
Qinghai Tibet térképe. Forrás: chinatibettrain.com
Forrás: chinatibettrain.com
Qinghai Tibet szerelvénye. Forrás: crec4.com
Forrás: crec4.com

West Highland Line

  • Glasgow- Malla
  • Hossz: 264 km, 33 megálló
  • Menetidő: 5 óra
  • Forrás: gretta.blog.hu
West Highland Line. Forrás: gretta.blog.hu
Forrás: gretta.blog.hu

Flam Railway

  • Myrdal–Flåm (Norvégia)
  • Hossz: 20 km
  • Menetidő: 50 perc
  • Forrás: lakbermagazin.hu
Flam Railway. Forrás: lakbermagazin.hu
Forrás: lakbermagazin.hu

Tren a las Nuebes

Az 1948-ban átadott, 217 kilométeres, útvonalat 27 évbe telt megtervezni és felépíteni. A vonat áthalad 29 hídon, 21 alagúton, 13 viadukton és néhány szerpentinen, de akad olyan szakasz, akol 187 méterről 4 200 méterre emelkedik a szerelvény. 16 órán keresztül tart a utazás.

Forrás: hir.ma

Tren a las Nuebes. Forrás: hir.ma
Forrás: hir.ma

Tátrai villamos

  • 1. Poprád-Felka – Ótátrafüred – Csorbató
    2. Ótátrafüred – Tátralomnic
  • Megnyítás: 1912 km
  • Nyomtáv: 1000 mm
  • Forrás: Wikipedia
Tátrai villamos. Kép: Sör és Sín, 2018.05.11.
Kép: Sör és Sín, 2018.05.11.

külföld
Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: