Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.

Kronológia

    1827.
  • 1827. Pest és Kőbánya között lóvontatású lebegővasút működött egy rövid ideig kísérleti jelleggel teherforgalomban.

  • 1846.
  • 1846. Pest-Vác vasútvonal, az első gőzüzemű viszonylat megnyitása
  • 1846. Pozsony- Nagyszombat lóvasúti vonal átadása

  • 1847.
  • 1847.Pest-Szolnok gőzüzemű vasútvonal megnyitása
  • 1847. Oravicabánya–Jaszenova–Báziásvonal lóvasút átadása

  • 1850.
  • 1850.Vác-Szob-Párkánynána vasútvonal megnyitása

  • 1851.
  • 1851.Párkánynána-Pozsony vasútvonal megnyitása

  • 1853.
  • 1853. Cegléd-Kecskemét-Kiskunfélegyháza vasútvonal megnyitása

  • 1854.
  • 1854. Kiskunfélegyháza-Szeged vasútvonal megnyitása

  • 1856.
  • 1856. Bruck-Győr-Komárom vasútvonal megnyitása

  • 1857.
  • 1857. Szolnok-Debrecen vasútvonal megnyitása
  • 1857. Újszeged-Szőreg vasútvonal megnyitása

  • 1858.
  • 1858. Bruck-Győr-Komárom vasútvonal megnyitása

  • 1859.
  • 1859. Debrecen-Nyíregyháza-Miskolc vasútvonal megnyitása
  • 1859. Szeged-Temesvár vasútvonal megnyitása
  • 1859.Mohács-Villány-Pécs vasútvonal megnyitása

  • 1860.
  • 1860. Miskolc-Hidasnémeti-Kassa vasútvonal megnyitása
  • 1860. Komárom-Székesfehérvár vasútvonal megnyitása

  • 1861.
  • 1861.Buda-Székesfehérvár-Nagykanizsa vasútvonal megnyitása

  • 1865.
  • 1865. Sopron-Szombathely-Nagykanizsa vasútvonal megnyitása

  • 1866.
  • 1866. Elindul az első pesti lóvasúti vonal: Kálvin tér-Újpest

  • 1867.
  • 1867. Pest-Hatvan vasútvonal megnyitása

  • 1868.
  • 1868. Első budai lóvasúti vonal megnyitása: Lánchíd- Zugliget
  • 1868. Hatvan-Salgótarján vasútvonal megnyitása
  • 1868. Pécs-Barcs vasútvonal megnyitása
  • 1868. Barcs-Gyékényes vasútvonal megnyitása

  • 1869.
  • 1869. Megnyílik a maritszigeti lóvasút vonal
  • 1869. Szeged–Szabadka–Zombor vasútvonal megnyitása

  • 1870.
  • 1870. Megnyílik a gőzüzemű Budavári Sikló
  • 1870. Nagyvárad–Kolozsvár vasútvonal megnyitása
  • 1870. Hatvan-Miskolc vasútvonal megnyitása
  • 1870. Szeged-Békéscsaba vasútvonal megnyitása
  • 1870. Villány–Magyarbóly-Eszék vasútvonal megnyitása
  • 1870. Zombor-Eszék vasútvonal megnyitása
  • 1870. Vámosgyörk-Gyöngyös vasútvonal megnyitása

  • 1871.
  • 1871. Szerencs–Sátoraljaújhely vasútvonal megnyitása
  • 1871. Debrecen-Nyírábrány-Szatmárnémeti vasútvonal megnyitása
  • 1871. Gyulafehérvár–Kocsárd–Marosvásárhely vasútvonal megnyitása
  • 1871. Békéscsaba-Nagyvárad vasútvonal megnyitása
  • 1871. Gyulafehérvár–Kocsárd–Marosvásárhely vasútvonal megnyitása
  • 1871. Győr-Celldömölk-Szombathely vasútvonal megnyitása
  • 1871. Miskolc-Bánréve vasútvonal megnyitása

  • 1872.
  • 1872. Celldömölk–Veszprém–Székesfehérvár vasútvonal megnyitása
  • 1872. Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal megnyitása
  • 1872. Füzesabony-Eger vasútvonal megnyitása
  • 1872. Dombóvár - Zákány vasútvonal megnyitása
  • 1872. Sátoraljaújhely- Ungvár-Máramarossziget vasútvonal megnyitása
  • 1872. Bánréve-Ózd vasútvonal megnyitása

  • 1873.
  • 1873. Nyíregyháza-Záhony-Ungvár vasútvonal megnyitása
  • 1873. Sátoraljaújhely–Kassa vasútvonal megnyitása
  • 1873. Dombóvár - Bátaszék vasútvonal megnyitása
  • 1873. Hatvan-Szolnok vasútvonal megnyitása

  • 1874.
  • 1874. Elindul Budán a gőzvontatású fogaskerekű vasút: Városmajor-Svábhegy

  • 1876.
  • 1876. Győr-Sopron vasútvonal megnyitása

  • 1880.
  • 1880. Mezőtúr–Szarvas vasútvonal megnyitása

  • 1882.
  • 1882. Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia-Szabadka vasútvonal megnyitása
  • 1882. Budapest-Újszász-Szolnok vasútvonal megnyitása
  • 1882. Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár vasútvonal megnyitása
  • 1882. Szőreg–Kiszombor vasútvonal megnyitása
  • 1882. Kiskőrös–Kalocsa vasútvonal megnyitása

  • 1883.
  • 1883. (Szeged-)Szőreg-Kiszombor–Makó–Mezőhegyes–Kétegyháza(-Békéscsaba) vasútvonal megnyitása
  • 1883. Dombóvár-Szentlőrinc vasútvonal megnyitása
  • 1883. Szombathely–Kőszeg vasútvonal megnyitása
  • 1883. Rétszilas–Szekszárd vasútvonal megnyitása
  • 1883. Murony–Békés vasútvonal megnyitása

  • 1884.
  • 1884.Budapest-Komárom vasútvonal megnyitása
  • 1884. Debrecen-Hajdúnánás vasútvonal megnyitása

  • 1885.
  • 1885. Pusztatenyő-Kunszentmárton vasútvonal megnyitása
  • 1885. Szabadka–Baja vasútvonal megnyitása

  • 1886.
  • 1886. Hajdúnánás-Tiszavasvári vasútvonal megnyitása

  • 1887.
  • 1887. Elindul Budapesten a villamosközlekedés: Nyugati pályaudvar- Király utca, 1000 mm nyomtávolságú alsóvezetékes próbavonal
  • 1887. Közvágóhíd- Dunaharaszti HÉV megnyitása, gőzvontatás
  • 1887. Kisterenye –Kál-Kápolna– Kisújszállás vasútvonal megnyitása
  • 1887. Mátramindszent–Mátranovák vasútvonal megnyitása
  • 1887. Nyíregyháza-Mátészalka vasútvonal megnyitása
  • 1887. Kunszentmárton-Szentes vasútvonal megnyitása

  • 1888.
  • 1888. Szentendrei HÉV megnyitása gőzüzemmel
  • 1888. Keleti pu.-Rákosfalva-Cinkota HÉV megnyitása gőzüzemmel
  • 1888. Kiskunfélegyháza–Csongrád vasútvonal megnyitása
  • 1888. Balatonszentgyörgy-Keszthely vasútvonal megnyitása
  • 1888. Szombathely–Bucsu-Pinkafő vasútvonal megnyitása
  • 1888. Kisújszállás-Dévaványa-Gyoma vasútvonal megnyitása
  • 1888. Budapest-Lajosmizse vasútvonal megnyitása

  • 1889.
  • 1889. Üzembe helyezték Budapesten az első normál nyomtávú villamosvonalat: Egyetem tér - Stáczió utca - Köztemető (Fiumei)út
  • 1889. Elindult a villamos forgalom a Podmaniczky utcában, az Akadémia és az Aréna (Dózsa György) út között

  • 1890.
  • 1890. A budapesti fogaskerekű vasút meghosszabítása a Széchenyi-hegyig
  • 1890. Barcs-Nagyatád-Somogyszob vasútvonal megnyitása
  • 1890. Ukk–Zalaszentiván–Zalaegerszeg–Rédics–Csáktornya vasútvonal megnyitása

  • 1891.
  • 1891. Király utcai villamosvonal megnyitása a Nagykörút és a Városliget között.
  • 1891. Drégelypalánk és Balassagyarmat vasútvonal megnyitása
  • 1891. Dévaványa-Szeghalom-Kót vasútvonal megnyitása
  • 1891. Pozsony-Hegyeshalom-Porpác(-Szombathely) vasútvonal megnyitása
  • 1891. Budapest-Almásfüzítő vasútvonal megnyitása
  • 1891. Debrecen-Füzesabony vasútvonal megnyitása
  • 1891. Ohat-Pusztakócs- Polgár vasútvonal megnyitása
  • 1891. Vésztő–Szeghalom–Füzesgyarmat vasútvonal megnyitása

  • 1892.
  • 1892. Nagykörúti villamosvonal eléri a Boráros teret
  • 1892. Dunaharaszti- Soroksár HÉV-vonal megnyitása
  • 1892. Miskolc-Torna vasútvonal megnyitása

  • 1893.
  • 1893. Szarvas–Orosháza-Mezőhegyes vasútvonal megnyitása
  • 1893. Kisszénás-Kondoros vasútvonal megnyitása
  • 1893. Szentes-Hódmezővásárhely vasútvonal megnyitása
  • 1893. Somogyszob–Balatonszentgyörgy vasútvonal megnyitása
  • 1893. Keszőhidegkút-Gyönk–Tamási vasútvonal megnyitása

  • 1894.
  • 1894. Felsőmocsolád-Kaposvár vasútvonal megnyitása
  • 1894. Debrecen-Sáránd-Derecske, vasútvonal megnyitása
  • 1894. Sáránd-Létavértes, vasútvonal megnyitása
  • 1894. Szombathely-Rum vasútvonal megnyitása

  • 1895.
  • 1895. Budapest-Esztergom vasútvonal megnyitása
  • 1895. Szentlőrinc-Sellye-Szlatina-Našici vasútvonal megnyitása
  • 1895. Zalaszentgrót–Balatonszentgyörgy vasútvonal megnyitása
  • 1895. Baja–Gara-Zombor–Újvidék vasútvonal megnyitása
  • 1895. Hajmáskér-Lepsény-Dombóvár vasútvonal megnyitása
  • 1895. Fülöpszállás–Kecskemét vasútvonal megnyitása

  • 1896.
  • 1896. Milleniumi Földalattivasút (M1) átadása: Gizella (Vörösmarty) tér - Ártézi (Széchényi) fürdő
  • 1896. Villamos járt már Újpestre és Rákospalotára is
  • 1896. Aszód-Balassagyarmat- Ipolytarnóc vasútvonal megnyitása
  • 1896. Győr-Veszprém-Lepsény-Dombóvár vasútvonal megnyitása
  • 1896. Kecskemét-Tiszaug (Lakitelek) vasútvonal megnyitása
  • 1896. Polgár-Görögszállás vasútvonal megnyitása
  • 1896. Pápa-Csorna vasútvonal megnyitása
  • 1896. Kaposvár-Fonyód vasútvonal megnyitása
  • 1896. Pusztaszabolcs-Székesfehérvár vasútvonal megnyitása
  • 1896. Pusztaszabolcs–Dunaújváros–Mezőfalva-Dunaföldvár-Paks vasútvonal megnyitása
  • 1896. Karcag-Tiszafüred vasútvonal megnyitása

  • 1897.
  • 1897. Miskolci villamosközlekedés elindítása
  • 1897. Szombathelyi villamosvonal megnyitása
  • 1897. Szolnok és Lakitelek vasútvonal megnyitása
  • 1897. Celldömölk-Fertőszentmiklós-Pomogy-Nezsider vasútvonal megnyitása
  • 1897. Dombóvár-Komló vasútvonal megnyitása
  • 1897. Szekszárd-Bátaszék vasútvonal megnyitása
  • 1897.Tiszavasvári-Tiszalök vasútvonal megnyitása
  • 1897. Sárbogárd-Börgönd(-Székesfehérvár ) vasútvonal megnyitása
  • 1897. Szeged–Karlova vasútvonal megnyitása

  • 1898.
  • 1898. Székesfehérvár-Bicske vasútvonal megnyitása
  • 1898. Szatmárnémeti-Zajta-Fehérgyarmat vasútvonal megnyitása
  • 1898. Füzesgyarmat-Püspökladány vasútvonal megnyitása

  • 1899.
  • 1899. Budafoki HÉV megnyitása
  • 1899. Vésztő – Kötegyán – Hollód vasútvonal megnyitása
  • 1899.Kiskunfélegyháza-Majsa vasútvonal megnyitása

  • 1900.
  • 1900. Soproni villamosvonal megnyitása
  • 1900. Cinkota-Csömör-Kistarcsa-Kerepes HÉV-vonal megnyitása
  • 1900. Kaposvár–Szigetvár vasútvonal megnyitása

  • 1902.
  • 1902. Tatabánya–Környe- Pápa vasútvonal megnyitása
  • 1902. Kunszentmiklós-Tass–Dunapataj vasútvonal megnyitása

  • 1903.
  • 1903. Kiskunhalas–Bácsalmás–Regőce vasútvonal megnyitása
  • 1903. Keszthely-Tapolca vasútvonal megnyitása
  • 1903. Hódmezővásárhely-Makó vasútvonal megnyitása

  • 1904.
  • 1904. Vásárosnamény-Nyíregyháza vasútvonal megnyitása

  • 1905.
  • 1905. Lajosmizse-Kecskemét vasútvonal megnyitása
  • 1905. Nagykároly-Tiborszállás-Mátészalka-Záhony-Csap vasútvonal megnyitása
  • 1905. Kaposvár–Barcs vasútvonal megnyitása
  • 1905. Hetényegyháza–Kerekegyháza vasútvonal megnyitása

  • 1906.
  • 1906. Debrecen-Hajdúsámson vasútvonal megnyitása
  • 1906. Orosháza–Szentes–Csongrád vasútvonal megnyitása
  • 1906. Felsőmocsolád és Siófok vasútvonal megnyitása
  • 1906. Mezőcsát–Nyékládháza vasútvonal megnyitása

  • 1907.
  • 1907. Körmend-Zalalövő-Bajánsenye-Muraszombat vasútvonal megnyitása

  • 1908.
  • 1908. Szegedi villamosközlekedés elindítása
  • 1908. Eger-Putnok vasútvonal megnyitása
  • 1908. Sopron–Kőszegi vasútvonal megnyitása

  • 1909.
  • 1909. Nagytétényi HÉV megnyitása
  • 1909. Szerencs-Hidasnémeti vasútvonal megnyitása
  • 1909. Székesfehérvár-Tapolca vasútvonal megnyitása
  • 1909. Alsóörs–Veszprém vasútvonal megnyitása
  • 1909. Vác-Drégelypalánk vasútvonal megnyitása
  • 1909. Diósjenő–Romhány vasútvonal megnyitása
  • 1909. Vámosgyörk-Jászapáti vasútvonal megnyitása
  • 1909. Cegléd–Hantháza vasútvonal megnyitása

  • 1910.
  • 1910. Közvágóhíd- Dunaharaszti HÉV villamosítása

  • 1911.
  • 1911. Rákospalota-Veresegyháza- Vác HÉV megnyitása, villamosított
  • 1911. Rákospalota-Veresegyháza- Gödöllő HÉV megnyitása, villamosított
  • 1911. Nagyicce- Rákosszentmihály- Rákospalota HÉV megnyitása, villamosított
  • 1911. Kerepes-Mogyoród-Gödöllő, Cinkota- Kistarcsa:HÉV-szakaszok megnyitása
  • 1911. Gödöllői HÉV-vonal villamosítása
  • 1911. Debreceni villamosközlekedés elindítása
  • 1911. Nyíregyházi villamosvonal megnyitása
  • 1911. Hajdúsámson-Nyírbátor vasútvonal megnyitása
  • 1911. Derecske-Nagykereki-Biharpüspöki vasútvonal megnyitása
  • 1911. Pécs-Bátaszék vasútvonal megnyitása
  • 1911. Nagykálló–Nyíradony vasútvonal megnyitása

  • 1912.
  • 1912. Csepel-Pesterzsébet HÉV megnyitása
  • 1912. Majsa-Kiskunhalas vasútvonal megnyitása
  • 1912. Baja–Hercegszántó–Zombor-Szond vasútvonal megnyitása
  • 1912. Siklós és Középrigóc vasútvonal megnyitása
  • 1912. Kazincbarcika–Rudabánya vasútvonal megnyitása
  • 1912. Kisvárda–Baktalórántháza vasútvonal megnyitása

  • 1913.
  • 1913. Pécsi villamosközlekedés elindítása
  • 1913. Zalaegerszeg-Zalalövő vasútvonal megnyitása
  • 1913. Sárvár–Répcevis–Felsőlászló vasútvonal megnyitása
  • 1913. Pécs–Harkány–Drávaszabolcs-Donji Miholjac- vasútvonal megnyitása

  • 1914.
  • 1914. Budapest-Budaörs-Törökbálinti HÉV megnyitása, villamosított
  • 1914. Szentendrei HÉV villamosítása

  • 1916.
  • 1916. Herceghalmi vasúti baleset: halottak száma 72, a sebesülteké 180.

  • 1922.
  • 1922. Megalakult a Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaság (BSZKRT) (1949-ig)

  • 1923.
  • 1923. Soproni villamosvonal megszüntetése
  • 1923. Lillafüredi kisvasúton elindul a személyforgalom
  • 1923. Debreceni Zsuzsi Vasúton elindul a személyforgalom

  • 1924.
  • 1924. Sátoraljaújhely-Füzérkomlós kisvasút (Hegyközi Kisvasút része) megnyitása

  • 1926.
  • 1926. Gyöngyös-Mátrafüred kisvasúti vonalon elindul a személyforgalom

  • 1927.
  • 1927. Szegedi Kisvasút megnyitása

  • 1928.
  • 1928. Megszűnik a legutolsó budapesti lóvasúti vonal is, a margiszigeti

  • 1929.
  • 1929. A budapesti fogaskerekű vasút villamosításának befejezése

  • 1931.
  • 1931. Biatorbágyi merénylet, a vasúti viadukt felrobbantása

  • 1932.
  • 1932. Déli Vasút államosítása

  • 1933.
  • 1933. Budapest–Hegyeshalom vasútvonal villamosításának befejezése

  • 1940.
  • 1940. Ganz TM villamosok ("Stuka") gyártásának kezdete
  • 1940. Dunaföldvár–Solt vasútvonal megnyitása

  • 1948.
  • 1948. Kecskeméti Kisvasút egyik fővonala kiépül Kiskörösig

  • 1949.
  • 1949. Megalakult a Fővárosi Villamos Vasút Községi Vállalat (FVKV), Fővárosi Autóbusz Községi Vállalat (FAKV), Fővárosi Helyiérdekű Vasút Községi Vállalat (FHVKV) (1968-ig)

  • 1950.
  • 1950. M2 metróvonal építése elkezdődött
  • 1950. Úttörővasút (Széchényi-hegyi Gyermekvasút) megnyitása
  • 1950. Tatabánya-Környe-Oroszlány vasútvonal megnyitása

  • 1951.
  • 1951. Boráros tér - Csepel HÉV megnyitása
  • 1951. Galgamácsa–Vácrátót vasútvonal megnyitása

  • 1952.
  • 1952. Kunszentmárton–Lakitelek vasútvonal megnyitása
  • 1952. C50-es kisvasúti dízelmozdonyok (MÁV Északi Járóműjavító) gyártásának kezdete

  • 1953.
  • 1953. Megszűnik a villamosforgalom Baross utcában (VIII.ker.)

  • 1954.
  • 1954. Mezőfalva–Rétszilas vasútvonal megnyitása

  • 1955.
  • 1955. Tiszaújváros - Nyékládháza(-Miskolc) vasútvonal megnyitása

  • 1956.
  • 1956. UV-villamosok (Ganz) gyártásának kezdete

  • 1958.
  • 1958. Pálházai kisvasúton elindul a személyforgalom

  • 1959.
  • 1959. Szőreg–Vedresháza (156) vasútvonal megszüntetése

  • 1960.
  • 1960. Pécsi villamosközlekedés megszüntetése
  • 1960. Bácsalmás-Ólegyen (167) vasútvonal megszüntetése
  • 1960. Bácsalmás-Csikérua (166) vasútvonal megszüntetése
  • 1960. >Békéscsaba-Békés ( Alföldi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1960. Mk48-as kisvasúti dízelmozdonyok (Rába) gyártásának kezdete

  • 1961.
  • 1961. CSM csuklós, "Bengáli" villamosok (FVV Füzesi Főműhely) gyártásának kezdete

  • 1962.
  • 1962. Mecseki Kisvasút elindítása

  • 1963.
  • 1963. Törökbálinti HÉV megszüntetése
  • 1963. BHÉV MIX/A villamos HÉV-motorkocsi forgalombaállítása
  • 1963. V43 villanymozdonyok (Ganz) gyártásának kezdete
  • 1963. Nohab dízelmozdonyok forgalombaállítása Magyarországon

  • 1964.
  • 1964. Kaposvári cukorgyár-Felsőbogátpuszta ( Kaposvári Gazdasági Vasút,) kisvasútvonal bezárása
  • 1964. Oroszlány-Szépvízér ( Oroszlányi Gazdasági Vasút) kisvasútvonal bezárása

  • 1965.
  • 1965. M62 dízelmozdonyok forgalombaállítása Magyarországon

  • 1966.
  • 1966. Gemenci kisvasúton elindul a személyforgalom

  • 1967.
  • 1967. Csongrád vá.-felgyői majorok ( Csongrád–felgyői Gazdasági Vasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1967. Orosháza-Rákóczitelep ( Alföldi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1967. GCSM-villamosok (Ganz) gyártásának kezdete

  • 1968.
  • 1968. Megalakult a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV)

  • 1969.
  • 1969. Nyíregyházi villamosvonal megszüntetése

  • 1970.
  • 1970. M2 metróvonal első szakaszának átadása: Örs vezér tere - Deák tér
  • 1970. M3 metróvonal építése elkezdődött
  • 1970. Veresegyház–Gödöllő (72) vasútvonal megszüntetése
  • 1970. Sellye–Drávasztára-Zaláta (61 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 1970. Tiszaliget ( Szolnoki Úttörővasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1970. Rákosszentmihályi HÉV megszüntetése

  • 1971.
  • 1971. Baja–Gara (168) vasútvonal megszüntetése
  • 1971. Békéscsaba-Békéssámson ( Alföldi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1971? Állatkert-Vidámpark ( Veszprémi Úttörővasút) kisvasútvonal bezárása

  • 1972.
  • 1972. M2 metróvonal második szakaszának átadása: Deák tér - Déli pályaudvar
  • 1972. Baja–Hercegszántó (169) vasútvonal megszüntetése
  • 1972. Veszprém-Alsóörs (11 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 1972. V43 villanymozdonyok (Ganz) gyártásának kezdete

  • 1973.
  • 1973. M1 metróvonal meghosszabbítása: Széchenyi fürdő - Mexikói út. Megszűnik a városligeti felszíni szakasz.
  • 1973. M1 metróvonalon új Ganz-motorkocsik forgalombaállítása
  • 1973. Kisvárda–Baktalórántháza (916) vasútvonal megszüntetése

  • 1974.
  • 1974. Szombathelyi villamosvonal megszüntetése
  • 1974. Sárvár–Répcevis (14 (régi)) vasútvonal megszüntetése
  • 1974. Hetényegyháza–Kerekegyháza (143) vasútvonal megszüntetése
  • 1974. Szombathely–Rum (18 (régi)) vasútvonal megszüntetése
  • 1974. Zalaszentgrót– Balatonszentgyörgy (24) vasútvonal megszüntetése
  • 1974. V63 villanymozdonyok (Ganz) gyártásának kezdete

  • 1975.
  • 1975. Mezőtúr-Túrkeve (124) vasútvonal megszüntetése
  • 1975. Szeged–Pusztamérges ( Szegedi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1975. Szeged–Ásotthalom–Halastelki iskola ( Szegedi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1975. LEV MXA villamos HÉV-motorkocsi forgalombaállítása

  • 1976.
  • 1976. M3 metróvonal első szakaszának átadása: Deák tér - Nagyvárad tér
  • 1976. Szigetvár-Kaposvár (54) vasútvonal megszüntetése
  • 1976. Nagyatád–Barcs (58) vasútvonal megszüntetése
  • 1976.Pécs–Harkány (63) vasútvonal megszüntetése
  • 1976. Vidámpark-Ságvári kilátó ( Dunaújvárosi Úttörővasút) kisvasútvonal bezárása

  • 1977.
  • 1977. Megszűnik az 15-ös villamos

  • 1978.
  • 1978. Csepel-Pesterzsébet HÉV megszüntetése
  • 1978. Kapuvár, Osli, Tőzeggyármajor, Fertőújlak ( Kapuvári Gazdasági Vasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1978. Cegléd–Hantháza (141) vasútvonal megszüntetése
  • 1978. Bzmot dízel motorvonatok közledésének kezdete Magyarországon

  • 1979.
  • 1979.Bicske-Székesfehérvár (6) vasútvonal megszüntetése
  • 1979. Fertőszentmiklós–Celldömölk (19) vasútvonal megszüntetése
  • 1979. Kaposmérő–Középrigóc (Kaposvár–Barcs) (56) vasútvonal megszüntetése

  • 1980.
  • 1980. M3 metróvonal második szakaszának átadása: Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest vá.
  • 1980. Csoma-Szabadi-Inám(-Somogyszil ) ( Dombóvári Gazdasági Vasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1980. Dombóvár-Inám ( Dombóvári Gazdasági Vasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1980. Kenézlő-Sárospatak-Sátoraljaújhely-Füzérkomlós ( Hegyközi Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 1980. Tatra villamosok forgalombaállítása Budapesten

  • 1981.
  • 1981. M3 metróvonal harmadik szakaszának átadása: Deák tér - Élmunkás (Lehel) tér

  • 1982.
  • 1982. Megszűnik a Váci úton közlekedő 3-as villamos

  • 1983.
  • 1983. Megszűnik a nagytétényi 43-as villamos

  • 1984.
  • 1984. M3 metróvonal negyedik szakaszának átadása: Élmunkás (Lehel) tér - Árpád-híd
  • 1984. Dombóvár-Tüskepuszta ( Dombóvári Úttörővasút) kisvasútvonal bezárása

  • 1985.
  • 1985. Megszűnik az újpesti 10-es villamos

  • 1986.
  • 1986. Újranyílik a Budavári Sikló, villanyüzemmel

  • 1987.
  • 1987. 1-es villamos meghosszabbítása a Kacsóh Pongrác útig

  • 1988.
  • 1988. Hungaroplan kísérleti villamos (BKV) bemutatása („Csufi”)

  • 1989.
  • 1989. Megszűnik a miskolci 0-ás villamos

  • 1990.
  • 1990. M3 metróvonal ötödik szakaszának átadása: Árpád híd - Újpest-Központ
  • 1990. Keszőhidegkút-Gyönk–Tamási (48) vasútvonal megszüntetése
  • 1990. Dombóvár–Lepsény (49) vasútvonal megszüntetése

  • 1991.
  • 1991. Elindul az intercity szolgáltatás, először Budapest- Miskolc viszonylatban

  • 1992.
  • 1992. Elindul a második intercity vonal: Budapest- Nyíregyháza

  • 1993.
  • 1993. 1-es villamos meghosszabbítása a Kerepesi útig

  • 1994.
  • 1994. Mátramindszent–Mátranovák (83) vasútvonal megszüntetése

  • 1995.
  • 1995. M1 metróvonal teljes felújítása

  • 1996.
  • 1996. Megszűnik a 29-es villamos

  • 1997.
  • 1997. Pécsvárad - Palotabozsok (64 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 1997. KCSV-6 villamosok (Ganz-Hunslet) forgalombaállítása Debrecen

  • 1998.
  • 1998. 14-es villamos meghosszabbítása Káposztásmegyer, Megyeri útig

  • 1999.
  • 1999. 80-as jelzésű ideiglenes villamosjárat Kelenföldi pu. - Szent János kórház között

  • 2000.
  • 2000. Kemencei kisvasút újraindítása turisztikai céllal (Kemencei Erdei Múzeumvasút)
  • 2000. Zalalövő-Bajánsenye vasútvonal megnyitása

  • 2001.
  • 2001. Használt "hannoveri" villamosok forgalombaállítása Budapesten

  • 2002.
  • 2002. Bpmot dízel motorvonatok közledésének kezdete Magyarországon
  • 2002. 1047-es villanymozdonyok forgalombaállítása Magyarországon

  • 2003.
  • Bátaszék - Palotabozsok (64 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • Desiro dízel motorvonatok közledésének kezdete Magyarországon

  • 2005.
  • 2005. 18-as villamos meghosszabbítása a Savoya parkig

  • 2006.
  • 2006. M4 metróvonal építése elkezdődött
  • 2006. Középrigóc-Sellye (62 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 2006. Combino villamosok forgalombaállítása Budapesten

  • 2007.
  • 2007. Flirt villamos motorvonatok közledésének kezdete Magyarországon
  • 2007. UV-villamosok forgalomnól való kivonása
  • 2007. Pápa-Környe (13) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Zalabér-Zalaszentgrót (24) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Lepsény-Hajmáskér (27) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Sellye-Villány (62) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Diósjenő-Romhány (76) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Kisterenye - Kál-Kápolna (84) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Mezőcsát-Helyőkeresztúr (88) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Nyíradony-Nagykálló (112) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Murony-Békés (129) vasútvonal megszüntetése
  • 2007.>Kunszentmiklós-Dunapataj, (151) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Fülöpszállás-Kecskemét (152) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Kiskőrös-Kalocsa (153) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. Kazincbarcika–Rudabánya (95) vasútvonal megszüntetése
  • 2007. M2 metróvonal teljes felújításra befejeződött (2004-től)
  • 2007. Hortobágy-halastavi Kisvasúton elindul a személyforgalom

  • 2008.
  • 2008. BKV jelentősen megváltoztatta járatai számozását

  • 2009.
  • 2009. Nyíregyháza-Balsa ( Nyírvidéki Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 2009. Nyíregyháza-Dombrád ( Nyírvidéki Kisvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 2009. Kecskemét-Kiskőrös ( Kecskeméti Kisvasút ) kisvasútvonal bezárása
  • 2009. Kecskemét-Kiskunmajsa ( Kecskeméti Kisvasút ) kisvasútvonal bezárása
  • 2009. Sportliget – Tiszapart ( Tiszakécskei Gyermekvasút) kisvasútvonal bezárása
  • 2009. Körmend-Zalalövő (22) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Somogyszob-Balatonszentgyörgy, (37) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Pécs-Pécsvárad (64 maradéka) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Galgamácsa-Vácrátót (77) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Mezőfalva-Paks (42 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Szilvásvárad-Putnok (87b) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Sáránd-Létavértes (107) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Kisszénás-Kondoros (126) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Ohat-Pusztakócs és Tiszalök (117 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Körösnagyharsány és Vésztő (127 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Hódmezővásárhely-Makó (130 egy része) vasútvonal megszüntetése
  • 2009. Skanzen Vasút elindítása a Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeumban

  • 2010.
  • 2010. Budapesti Közlekedési Központ Zrt. (BKK Zrt.) megalakítása

  • 2011.
  • 2011. 480-as villanymozdonyok forgalombaállítása Magyarországon

  • 2012.
  • 2012. Pesa villamosok forgalombaállítása Szegeden
  • 2012. M2 metróvonalon Alstom-metrókocsik forgalombaállítása

  • 2013.
  • 2013. Skoda villamosok forgalombaállítása Miskolcon

  • 2014.
  • 2014. M4 metróvonal átadása: Keleti pu. - Kelenföldi pu.
  • 2014. CAF villamosok forgalombaállítása Debrecen

  • 2015.
  • 2015. Szeged-Röszke (136) vasútvonal megszüntetése
  • 2015. M4 metróvonalon elindul a vezető nélküli üzem
  • 2015. CAF villamosok forgalombaállítása Budapesten

  • 2016.
  • 2016. Vál-völgyi Kisvasút megnyitása: Puskás Akadémia- Felcsút- Alcsútdoboz Arborétum
  • 2016. Nagybörzsönyi Erdei Vasút: Márianosztra - Nagyirtás szakasz újraépítésével Szob és Nagybörzsöny között újra van kisvasúti kapcsolat

  • 2017.
  • 2017. M3 metróvonal teljes felújítás elkezdődött
  • 2017. Vectron villanymozdonyok forgalombaállítása Magyarországon
Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: