Kötöttpályán Sorry, your browser does not support inline SVG.

Metró történelem
Kisföldalatti.Forrás: alfahir.hu

M1

  • 1896. Gizella (Vörösmarty) tér - Ártézi (Széchényi) fürdő
  • 1973. Széchenyi fürdő - Mexikói út. Megszűnik a városligeti felszíni szakasz.
  • 1995-ben a vonal teljes felújításra került.
  • Kép: : alfahir.hu
  • Forrás: Wikipédia
Bélyeg a kettes vonal megnyitására. Sör és Sín

M2

  • 1950-ben kezdődött az építkezés
  • 1970. Örs vezér tere - Deák tér
  • 1972. Deák tér - Déli pályaudvar
  • 2004-2007 között a vonal teljes felújításra került.
  • Kép: : Sör és Sín
  • Forrás: Wikipédia
BKV prospektus, 1976. Forrás: Indóház Online

M3

  • 1970-ben kezdődött az építkezés
  • 1976. Deák tér - Nagyvárad tér
  • 1980. Nagyvárad tér - Kőbánya-Kispest vá.
  • 1981. Deák tér - Élmunkás (Lehel) tér
  • 1984. Élmunkás (Lehel) tér - Árpád-híd
  • 1990. Árpád híd - Újpest-Központ
  • 2017-től teljes felújítás
  • Kép: : Indóház Online
  • Forrás: Wikipédia
Szent Gellért téri metróállomás. Fotó:Sör és Sín, 2014.04.03.

M4

  • Építésének ötletét a Budapest és környéke Közlekedésfejlesztési Terve 1972-ben fogalmazta meg
  • 2006-ban kezdődött az építkezés
  • 2014. Keleti pu. - Kelenföldi pu.
  • 2015-től vezető nélküli üzem
  • Kép: Sör és Sín, 2014.04.03.
  • Forrás: Wikipédia

történelem budapest
Kapcsolódó saját tartalmak, megosztások: