Ganz csuklós földalatti

1973-ban 21 db háromrészes csuklós motorkocsit szerzett be a földalatti a Ganztól (23-41-es pályaszám), majd 1987-ben még két szerelvényt (42-43-as pályaszám) A vezetőfülkéket a három azonos befogadóképességű járműszekrény két végén helyezkedtek el, kocsrészek között nincs átjárás.

Forrás: Flickr
Forrás: Flickr

Műszaki adatok

  • Hossz: 30370 mm
  • Szélesség: 2350 mm
  • Magasság: 2590 mm
  • Tömeg: 37 t
  • Ülőhelyek/állóhelyek: 48/113 fő
  • Ajtók: 6 db
  • Teljesítmény: 4X66 kW
  • Max. sebesség: 60 km/h
Forrás:bkv.hu
Forrás:bkv.hu

Információk

Az üléseket eredetileg műbőrrel vontak be, amit 90-es években lecseréltek kárpitozott borításúra. A kocsin oldalanként 6-6 sűrített levegövel működő kétszárnyú ajtó van felszerelve. Az ablakok kézzel lehúzhatóak, de csak az 1/3-ig. A világítás kezdettől fogva fénycsöves megoldású. A kocsik nem rendelkeznek fűtéssel.

1990-es években felújításra kerültek a kocsik: kicserélték az üléseket, tűz- és vandálbiztos dekorit lemezborítást, új műanyag padló burkolatot, új bőrből készült kapaszkodókat és lámpatesteket szereltek fel, vezető-utasok közti telefon, fekete doboz, új alagútkereteket és forgóvázak.

Mexikói út, szerelőcsarnok a Millenniumi Földalatti Vasút járműtelepén. Forrás:fortepan.hu
Mexikói út, szerelőcsarnok a Millenniumi Földalatti Vasút járműtelepén. Forrás:fortepan.hu