Földalatti pótkocsik

1959/60-ban 16 db kéttengelyes acélvázas egyvezetőállásos vezérlőpótkocsit (pályaszám: 80-95) szerzett be a földalatti vasút a Füzesi Főműhelytől. Nem minden motorkocsihoz készült pótkocsi. A menetkapcsolók a a motorkocsik nem használt vezetőállásából kerültek át. A pótkocsik a földalatti motorkocsijaival nem bontható módon voltak összekapcsolva.

Forrás: metros.hu
Forrás: metros.hu

Műszaki adatok

  • Hossz: 8300 mm
  • Szélesség: 2270 mm
  • Ülőhelyek/állóhelyek: 13/51 fő
  • Ajtók: 2 db
  • Fékrendszer: villamosfék, kerekes kézifék, légfék
Deák téri FAV múzeum. Kép: Sör és Sín, 2016.04.13.
Deák téri FAV múzeum. Kép:Sör és Sín, 2016.04.13.

Információk

Már 1949-ben elkészült egy földalatti alumínium pótkocsi terve. Az immár két kocsiból álló szerelvények sokkal nagyobb terhelést jelentenek a pályának, így a hatvanas évek közepétől már évente kellett cserélni bizonyos szakaszokon a síneket.

A vég

1973-ban vonták ki őket a forgalomból. Egy jármű a Deák téri múzeumban látható, egy másik pedig a járműtelepen állomásozik: barnára festve raktárként szolgál.

 Forrás: old-ikarus.hu/
Forrás: old-ikarus.hu