BKVT S motorkocsi

1907-09 között a BKVT 130 db villamos motorkocsit szerzett be ebből a típusból. A kocsik egységes kivitelűek voltak, de három cég gyártotta őket: 95-öt a Schlick-Nicholson; 15-öt a Weitzer, 20-at a Ganz készített el. Eredeti pályaszámaik: 551-600, 611-690. A járművek favázasak voltak, később sem került sor acálvázasításukra.

BKVT S jellegrajza. Forrás: Fővárosi tömegközlekedés másfél évszázada III.
BKVT S jellegrajza Forrás: Fővárosi tömegközlekedés másfél évszázada III.

Műszaki adatok

  • Hossz: 9300 mm
  • Szélesség: 2250 mm
  • Tömeg: 11000 kg
  • Ülőhely: 27 db
  • Állóhely: 15 db
  • Teljesítmény: 2X37LE
  • Max. sebesség: 30-35 km/h
BKVT S villamos. Forrás: fortepan.hu
Forrás: fortepan.hu

Információk

A BSZKRT-nál az 1800-1929-es pályaszámcsoportot kapták meg. Az 1950-es években a 88 darab kocsit ikresítettek, ezek pályaszáma az 1700-as tartományba került.. Az ikerkocsik főleg Újpesten közlekedtek. Az 1960-as évek elején a megmaradt szóló kocsik egy része Debrecenbe, ill. Szegedre került.

A vég

A szólókocsik selejtezése az 1960-as évek elején történt. Az ikerkocsikat 1975-77-ben vonták ki a forgalomból. Két budapesti jármű maradt meg. Az egyik a szentendrei múzeumhoz került, felújításra vár. A másik, 611 psz., 1976-ig közlekedő ikerkocsi részt 1987-ben felújították eredeti külsejére, jelenleg nosztalgiajárműként közlekedik.

BKVT S villamos. Kép: Sör és Sín, 2013.08.20., Széll Kálmán tér
Kép: Sör és Sín, 2013.08.20., Széll Kálmán tér