BSZKRT ikerkocsijai

1928-ban a Ganz 40 darab ikerüzemre alkalmas motorocsit szállított a BSZKRT-nak. Pályaszámuk: 3200-3239 (1955-től 3100-3137): O-típus. 1930-ban a gyár újabb 24 darab villamoskocsit gyártott le, Pályaszámuk: 3300-3323 (1955-től 3138-3158): P-típus A kétféle ikerkocsi között kevés eltérés volt: a homlokfali ablakosztásuk volt más. A szétcsatolt járművek egyenként üzemképtelenek voltak.

Ganz O jellegrajza. Forrás: Főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.
Ganz O jellegrajza. Forrás: Főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.

Műszaki adatok

  • Hossz: 10740/21460 mm
  • Szélesség: 2190 mm
  • Tömeg: 12600 kg
  • Ülő-/állóhelyek: 2X27/ 2X47(66) db
  • Teljesítmény: (1+1)X63.5 LE
Forrás:villamosok.hu
Forrás:villamosok.hu

Információk

A villamosok jellegzetesen a zuglói vonalakon és a Rákóczi úton jártak. Az ikerkocsikon csak villamosfék volt: ezért a járművet forgattyús Ackley-fékkel kellett rögzíteni, ami a kalauz dolga volt. A kalauz nélküli közlekedés bevezetése után külön személyzetet kellett alkalmazni fejvégállomásokon, aki rögzítette a hátsó kocsit.

A vég

Az ikerkocsik a 1973-ig voltak forgalomban, legutoljára a 64-es vonalon.

 Forrás: Főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.
Forrás: Főváros tömegközlekedésének másfél évszázada III.